Du och Jag

Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.............................................

................................


Sen hinner jag inte läsa mera. Jag lägger ihop boken under kudden, memorerar sidan 167 och viker ett hörn på boken. " Fan, det var inte så smart.. " tänker jag innan jag reser mig upp för att hämta ett gammalt kuvert från skrivbordet och lägger det i boken, sen trycker jag in den blå fina boken under kudden och lutar mig bakåt i sängen, jag sneglar på min gröna fina klocka på armen och ser att jag nu suttit och läst oavbrutet i 4 timmar. " Hmm, inte undra på att jag har ont i ryggen! " tänker jag innan jag reser mig upp och går ner, och på vägen ner kan jag inte sluta tänka på boken. "Vilken fantastisk männsika den där Erik verkar vara! och hoppas det finns en fortsättning på den, vill verkligen läsa mera! Väldigt nyfiken på hur det går.."



Och jag vet att flera av mina läsare är nyfikna oxå, men nur äre slut på denna saga : -D Mm THE END nu :) Kommer kanske skriva om nåt annat random nån annanstanns, men på just denna blogg är de slut nu! Tack så mkt för allt å ha de bra :) <3 

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på. 

" NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta sig i huvudet. Frida ser jacket och att han blöder, hon blir alldeles vit i ansiktet.. " Åh nej.. Inte blod.. " Tänker hon


- Snälla.. Sluta... Hörs från golvet, när killen rullar runt på mage och trycker handen mot jacket i bakhuvudet. 


- Vad är det ni vill mig egentligen? frågar Frida försiktigt.. 


- Va vadå vill dig? Eller ja.. Joo.. Öhmm.. Det är så att... Jag har blivit hit skickad, för att hämta dig åt någon, jag har inte en aning åt vem, men han ringde i allafall och sa att jag skulle hit och hämta nån tjej.. Och de borde vara du.. Svamlade killen på golvet.


- Men vi gör så här, stick härifrån, säg åt de andra att INTE komma hit, så hjälper vi dig med ditt huvud, och anmäler inte, ok? Svara Erik och kollar först på Frida sen på killen på golvet.


Killen på golvet, som ser ut att vara i cirka, 20 års åldern, blond, med en svart hood på sig och ljusa jeans, reser sig upp och nickar. Frida tar honom i armen och hjälper honom in till badrummet. Hon tecknar åt honom att sätta sig ner på toaletten, sedan börjar hon försiktigt tvätta såret. 


- Gör det jätte ont? Frågar hon försiktigt. 


Han gör en grimas av smärta och nickar sedan till svar. Frida tvättar noga såret med bomull, och sätter sedan ett stort plåster på jacket. 


- Tack för hjälpen, och förlåt... säger killen när han reser sig från toaletten. 


Han går ut i hallen och ut genom dörren, och de hör hur han åker därifrån. 


- Vad i helvete är detta för stad? Jag vägrar bo kvar här länge till... säger Frida när hon darrande sjunker ner i soffan.


- Haha, jadu, jag vet inte riktigt vart vi hamnat. Men när du gått ut 9an, kan vi flytta härifrån, bara du och jag, så kan du läsa vidare nån annanstanns... Om du vill alltså.. Säger Erik samtidigt som han kliar sig i huvudet.


Frida tittar upp mot honom och ler länge och stort.


- Ja de vill jag jätte gärna! svarar hon.


Då stelnar de båda till, för de hör en bil på uppfarten, Frida reser sig upp och kikar ut i hallen, och där i dörren står....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards